سردار زهرایی عنوان کرد؛

بیش از 29 هزار صندوق قرض الحسنه اشتغالزا در سراسر کشور فعال هستند / حمایت  ۱۰ هزار صندوق مردمی اشتغال زا توسط بسیج سازندگی انجام شده است

مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: در سراسر کشور بیش از ۲۹ هزار صندوق قرض الحسنه فعال هستند که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عضو دارد. و این اعضاء با پول پاک مردم و حق عضویتی که گرفته اند با دریافت تسهیلات کم بهره امسال ۲۹ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی هرمزگان؛ سردار زهرایی، مسئول بسیج سازندگی کشور در افتتاحیه نمایشگاه طلایه داران اقتصاد مقاومتی استان هرمزگان اظهار کرد: سازمان بسیج مستضعفین در گام دوم در ذیل سند اعتلای بسیج برای مقاوم کردن اقتصاد و تحقق تئوری اقتصاد مقاومتی در انقلاب اسلامی، قرارگاه اقتصاد مقاومتی را تشکیل داده است؛ هم اقشار ۲۲ گانه بسیج طرح های اشتغال زا و تولید محور دارند و هم صندوق های قرض الحسنه و تعاونی هایی که مردمی هستند. ازینرو به سمت اشتغال و به سمت تکمیل زنجیره های ارزش در محصولات مزیت دار، پیش رفته اند.

مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: در سراسر کشور بیش از ۲۹ هزار صندوق قرض الحسنه فعال هستند که حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عضو دارد. و این اعضاء با پول پاک مردم و حق عضویتی که گرفته اند با دریافت تسهیلات کم بهره امسال ۲۹ هزار فرصت شغلی ایجاد کرده اند.

سردار زهرایی عنوان کرد: شبکه عظیم اقتصاد مقاومتی که توسط مردم در اقتصاد نقش آفرینی شده، خودش را نشان داده است؛ و به همین دلیل همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در سراسر کشور در حال برگزاری می باشد و امروز نیز شاهد برگزاری این همایش در استان هرمزگان و شهر بندرعباس هستیم.

وی ادامه داد: در همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی اعضای صندوق های قرض الحسنه، تسهیل گران، راهبران شغلی، کار آفرینان و گروه های جهادی که در عرصه اقتصاد مقاومتی هستند حضور دارند؛ در کنار این همایش ملی نیز نمایشگاهی کوچک از عرضه و فروش محصولات صندوق های قرض الحسنه از سراسر استان هرمزگان حضور دارند.

وی تصریح کرد: کار و تلاش جهادگران تنها این ها نیست بلکه در حوزه های دیگری در اقتصاد مردم پایه فعالیت گسترده ای دارند و این حضور جهادگران تنها گلی است که از باغ بزرگ چیده شده که فعلا در این نمایشگاه حضور دارند.

مسئول بسیج سازندگی کشور مطرح کرد: آموزش و توانمند سازی مردم بر مبنای فرهنگ کار و تلاشی که دارند، برایمان بسیار پر اهمیت است و محصولاتی که به فروش می رسانند در هر منطقه مزیت دارد که برایمان مهم است نه محصولات وارداتی که به اقتصاد کشور ضربه مهلکی می زند و نیز ما هیچ وقت به سراغ اقتصاد کلان نمی رویم.

سردار زهرایی اظهار کرد: از تبصره ۱۶ تسهیلات کم بهره و فرد محور تا سقف ۱۵۰ میلیون تومان به تولید کنندگان کمک شده است و اینکه صندوق های قرض الحسنه ای که هر کجا افتتاح حساب نمایند بدون تصدی گری و کاملا به صورت تسهیلگری خدمت رسانی خواهد شد. نیز برای حمایت مردم ارتباط بین صندوق ها، بانک ها و دولت را برقرار کرده ایم و امسال هم با دولت محترم برای حمایت ۱۰ هزار صندوق مردمی اشتغال زا تفاهم شده است و کار را شروع نموده ایم.

وی با اشاره به احیای صنایع متوسط رو به پایین توسط بسیج سازندگی گفت: هزار واحد صنعتی متوسط رو به پایین با دولت بسته شده است؛ عارضه یابی، شناسایی، رفع موانع تسهیل گری و تشکیل پرونده با ما بوده و آنجا که به حقوقی و تسهیلات می رسد  با دولت می باشد.و اینکه برای هر واحد صنعتی یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

مسئول بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: یک موضوع دیگر هم اینست که در احداث نیروگاه های کوچک خانگی ۵ کیلوواتی خورشیدی با مبنای اقتصاد مقاومتی با مجلس و دولت به نتیحه رسیده ایم؛ که طرح مذکور در مجلس شورای اسلامی به تصویب و با دولت برای اجرایی شدنش تفاهم خوبی انجام شده است.

سردار زهرایی بیان داشت: شیوه نامه شناسایی افرادی که در حوزه اقتصادی بین مردم می باشند و توسط سازمان بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی(ره) و پایگاه های بسیج شناسایی می شوند، بسته شده است و نیز دو سامانه برای ثبت نام پنل های خورشیدی و تسهیل گری برای فعال کردن صنایع تولیدی ایجاد کرده ایم.

انتهای پیام/

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.