محصل دیروز؛ دامدار امروز،

حکایت مهندس برقی که دامدار شد!/ دامپروری شغل آبا و اجدادی روستا نشینان است

کار آفرین هرمزگانی با بیان اینکه دامپروری شغل آبا و اجدادی روستا نشینان است، گفت: فرقی ندارد که چه شغلی داشته باشید، مهم موفقیت در آن شغل بوده و اینکه بتوانید به جامعه و کشور خدمت کرده و باری از دوش مردم بردارید.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی هرمزگان به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ اهمیت دامداری و دامپروری به دلایل اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی از قبیل منبع درآمد، تولید محصولات دامی برای خانوار روستایی و عشایری بسیار مهم است و همواره مورد توجه این قشر از جامعه بوده است.

 پرورش دام به عنوان اصلی ترین سرمایه خانواده ها در مناطق روستایی محسوب می شود که علاوه بر اینکه می توانند از این طریق درآمد نسبتا خوبی را کسب کنند؛ سهم بسزایی در تامین غذای مورد نیاز انسان دارد که در این مورد می توان به تولید محصولات لبنی، گوشت، پشم، چرم و....اشاره کرد.

از کود حیوانی حاصل از دامپروری در کشاورزی استفاده می شود و باعث رونق تولید در بخش کشاورزی نیز می شود؛ دام سبک مثل گوسفند به دلیل اینکه دارای شرایط دامپروری آسانتر و راحت تری هست و نرخ بازده ای بالاتری نسبت به سایر حیوانات دارد بیشتر مد نظر دامداران برای دامپروری می باشد البته دامپروری از لحاظ تهیه علوفه و چراگاه مشکلاتی دارد و باید مراقبت کرد که مراتع در طبیعت از بین نرود اما امروز می توان با اتکا بر دانش و فناوری مدرن بخشی از این چالش را حل کرد.

دامداری و دامپروری به عنوان یکی از قدیمی ترین شغلها در بین جوامع شناخته می شود و شغل دامداری و دامپروری به عنوان زیر مجموعه ای از صنعت کشاورزی محسوب می شود.

 به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ اهمیت دامداری و دامپروری به دلایل اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی از قبیل منبع درآمد، تولید محصولات دامی برای خانوار روستایی و عشایری بسیار مهم است و همواره مورد توجه این قشر از جامعه بوده است.   پرورش دام به عنوان اصلی ترین سرمایه خانواده ها در مناطق روستایی محسوب می شود که علاوه بر اینکه می توانند از این طریق درآمد نسبتا خوبی را کسب کنند؛ سهم بسزایی در تامین غذای مورد نیاز انسان دارد که در این مورد می توان به تولید محصولات لبنی، گوشت، پشم، چرم و....اشاره کرد.  از کود حیوانی حاصل از دامپروری در کشاورزی استفاده می شود و باعث رونق تولید در بخش کشاورزی نیز می شود؛ دام سبک مثل گوسفند به دلیل اینکه دارای شرایط دامپروری آسانتر و راحت تری هست و نرخ بازده ای بالاتری نسبت به سایر حیوانات دارد بیشتر مد نظر دامداران برای دامپروری می باشد البته دامپروری از لحاظ تهیه علوفه و چراگاه مشکلاتی دارد و باید مراقبت کرد که مراتع در طبیعت از بین نرود اما امروز می توان با اتکا بر دانش و فناوری مدرن بخشی از این چالش را حل کرد.  دامداری و دامپروری به عنوان یکی از قدیمی ترین شغلها در بین جوامع شناخته می شود و شغل دامداری و دامپروری به عنوان زیر مجموعه ای از صنعت کشاورزی محسوب می شود.

دامپروری شغلی سود آور، پربرکت، علمی، مفید و پر زحمت

دامپروری شغلی سود آور، پربرکت، علمی، مفید و پر زحمت است و تولید گوشت، تولید چرم با کیفیت، تولید محصولات لبنی مانند شیر، پنیر، کره وکود حیوانی برای کشاورزی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی را میتوان از مزایای این شغل دانست البته ناگفته نماند دامپروری کار شیرین و لذت بخشی است که می‌تواند در مساحت کوچک برای تعداد بسیاری ایجاد شغل کند.

در این میان هستند افرادی که با سرمایه اندک یک واحد تولیدی راه ‌اندازی کرده اند و درکنار اینکه چرخ زندگی خود را می‌چرخانند به رونق اقتصادی جامعه هم کمک می‌کنند هرشخصی با هر عنوانی میتواند در عرصه دامداری وارد شود و با توجه به علاقه و پشتکار در این عرصه موفق شود همانطور که از دیر باز تا کنون دامداری از مشاغل سنتی و رایج اکثر اهالی روستا ها بوده البته امروزه به صورت دانش بنیان علم و تجربه و صنعت وارد دامپروری شده که باعث کاهش هزینه ها و تلفات و افزایش ارزش محصولات شده است.

 دامپروری شغلی سود آور، پربرکت، علمی، مفید و پر زحمت  دامپروری شغلی سود آور، پربرکت، علمی، مفید و پر زحمت است و تولید گوشت، تولید چرم با کیفیت، تولید محصولات لبنی مانند شیر، پنیر، کره وکود حیوانی برای کشاورزی و ایجاد اشتغال در مناطق روستایی را میتوان از مزایای این شغل دانست البته ناگفته نماند دامپروری کار شیرین و لذت بخشی است که می‌تواند در مساحت کوچک برای تعداد بسیاری ایجاد شغل کند.  در این میان هستند افرادی که با سرمایه اندک یک واحد تولیدی راه ‌اندازی کرده اند و درکنار اینکه چرخ زندگی خود را می‌چرخانند به رونق اقتصادی جامعه هم کمک می‌کنند هرشخصی با هر عنوانی میتواند در عرصه دامداری وارد شود و با توجه به علاقه و پشتکار در این عرصه موفق شود همانطور که از دیر باز تا کنون دامداری از مشاغل سنتی و رایج اکثر اهالی روستا ها بوده البته امروزه به صورت دانش بنیان علم و تجربه و صنعت وارد دامپروری شده که باعث کاهش هزینه ها و تلفات و افزایش ارزش محصولات شده است.

 

مهندس برقی که دامدار شد

 مسعودزائری، کارآفرین هرمزگانی که در رشته مهندسی برق تحصیل کرده ولی اکنون دامدار شده است در گفتگو با خبرنگار هرمز اظهار کرد: کار دامداری کار لذت بخشی است در ابتدا با وامی که به مبلغ صد میلیون تومان از بسیج سازندگی سپاه امام سجاد (علیه السلام) استان هرمزگان دریافت کردیم واحد کوچک تولیدی خودمان را با 25راس گوسفند و 2راس گاو راه اندازی کردیم در ابتدا فقط یک کارگر بصورت مستقیم و دو کارگر بصورت غیر مستقیم داشتیم.

کارآفرین هرمزگانی ادامه داد: سختیهای زیادی کشیدیم تا توانستیم از گاوها و گوسفندها نگهداری کنیم و یک به یک به تعداد گاوها و گوسفندها اضافه کنیم؛ همچنین در کنار این روند رو به افزایش تعداد گاو و گوسفندها کم‌کم به تعداد کارگران هم اضافه شد.

دامپروری شغل آبا و اجدادی روستانشینان است

زائری دامدار اهل شهرستان سیریک است که برخلاف سختی‌ها و مشکلات شغلش مردانه پای کار ایستاده است تا به گفته خودش بتواند دینش را به این کشور ادا کند و به ایجاد اشتغال جوانان کمک کند و بتواند برای خود و خانواده و جامعه‌اش مفید باشد.

 وی با بیان اینکه دامپروری شغل آبا و اجدادی روستانشینان است، تصریح کرد: فرقی ندارد که چه شغلی داشته باشید مهم موفق بودن در آن شغل است و اینکه بتوانید به جامعه و کشور خدمت کنید و باری از روی دوش مردم بردارید.

 زائری عنوان کرد: محصولات لبنی تولید شده علاوه بر اینکه به مصرف شخصی می رسد منبع درآمد خوبی برایمان محسوب می شود و من به تولیدکننده بودنم افتخار می‌کنم و تلاش می‌کنم که واحد تولیدی کوچکم را گسترش دهم تا در این شرایط بازار کار بتوانم تعداد افراد بیشتری را مشغول به کار کنم.

 

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.