محرومیت زدایی؛

محرومیت‌زدایی؛ ماموریت تابستانه ۱۳۰ گروه جهادی در هرمزگان

مسوول بسیج سازندگی هرمزگان گفت: در ایام تابستان امسال بیش از ۱۳۰ گروه جهادی با اهتمام ویژه و استفاده از ظرفیت‌های مختلف در مناطق محروم و دوره افتاده این استان به‌دنبال محرومیت‌زدایی و حل مشکلات معیشتی مردم هستند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بسیج سازندگی هرمزگان به نقل از ایرنا: سرهنگ یاسین باوقار در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا با اشاره به اینکه فصل تابستان، بهار کارهای جهادی است، افزود: این گروه‌های جهادی در تابستان امسال برای محرومیت زدایی به مناطق خاصی همچون بشاگرد، سیریک و مناطق دورافتاده و حاشیه شهرهای استان اعزام شده و اقدام به انجام فعالیت های عمرانی، پزشکی و امور فرهنگی و مهندسی در این مناطق کردند.

وی بیان داشت: باتوجه به اینکه تابستان فصل اوقات فراغت دانش آموزان و دانشجویان است لذا ساماندهی خاصی نیز در خصوص گروه های جهادی دانش آموز و دانشجو در مسیر محرومیت زدایی مناطق مختلف هرمزگان انجام دادیم.

مسوول بسیج سازندگی هرمزگان، راه اندازی قرارگاه های جهادی تابستانی از گروه های جهادی اقشار تخصصی بسیج در محرومیت زدایی و حتی اشتغالزایی و سایر عرصه های مورد نیاز کشور در گام دوم انقلاب را بسیار اثرگذار و راهگشا دانست و اظهار داشت: شناسایی ظرفیت ها، توانمندی ها و بکارگیری آن ها از جمله راهبردهای بسیج سازندگی برای خدمت رسانی به مردم است.

سرهنگ باوقار با اشاره به اینکه گروه های بسیجی در زمان بحران سیل و زلزله و هرزمانی که نیاز باشد، پای کار هستند، اظهار داشت: در بارندگی و سیل اخیر بیش از ۳۰ گروه جهادی با اعزام به بخش های مرکزی و شهرستان بندرعباس، هشتبندی و توکهور شهرستان میناب و رودان در بحث کمک و ارائه خدمات به مردم سیل‌زده بدون هیچ چشم داشتی پای کار بودند و به اسکان موقت و توزیع اقلام غذایی بین سیل زدگان پرداختند.

وی با تاکید بر اینکه بسیج سازندگی و گروه های جهادی همواره آماده ارائه خدمت به سیل زدگان هستند، خاطرنشان کرد: با توجه به سیلاب اخیر و مسدود شدن چندین راه روستایی، نیروهای بسیج سازندگی از همان لحظه های اولیه به میدان آمده و همراه با سایر دستگاه ها راه های روستایی را بازگشایی کردند.

سرهنگ باوقار همچنین به برنامه های گروه های بسیجی در ایام محرم و سوگواری اباعبدالله الحسین اشاره کرد و گفت: ۶۰ هزار بسته معیشتی برای توزیع بین نیازمندان در برنامه داریم که بیش از ۳۰ هزار بسته معیشتی قبل از محرم بین نیازمندان توزیع شد و مابقی نیز تا پایان این ماه انجام می شود.

وی همچنین به پخت و توزیع غذای گرم در مراسم اباعبدالله الحسین در حسینیه ها و موکب ها در زمان اربعین حسینی و همچنین توزیع غذای گرم بین فقرا و نیازمندان در مناطق مختلف استان در این ایام اشاره کرد و گفت: در ایام محرم ۱۵۰ گروه جهادی اقدام به توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان در مناطق مختلف استان می کنند که این کار تا پایان اربعین حسینی ادامه دارد.

وی افزود: فرقی نمی کند سیل باشد یا زلزله؛ هرمزگان باشد یا هر نقطه از کشورمان؛ تنها چیزی که مهم است، جهادگران هرمزگانی همیشه در کنار مردم هستند و برای خدمت رسانی و کمک، همیشه و در هر شرایطی آماده هستند.

افزودن دیدگاه جدید

About text formats

Restricted HTML

  • تگ‌های HTML مجاز: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.